Monday, May 8, 2017

Varför Lämnade jag Facebook?

Varför lämnade jag Facebook?
Varför börjar jag med en annan Blogger nu?

Jag känner att jag borde spara allt jag säger på Facebook till en dagbok. I synnerhet med några av svaren jag får där. Men problemet med det är... Mina tankar kan inte nå någon om de bara skrivs ner på papper, och sedan blir undangömda där ingen kan hitta dem.

För vissa problem är det bra. Ingen ser mina personliga tankarna eller mitt personliga liv. Men när jag har tankar som jag vill dela med andra personer, vad gör jag? Jag loggar in på Facebook och postar nervöst något därför att det är lämpligt att du postar ett dagboksinlägg på social media. Men när jag kollar på mina aviseringar på Facebook, hittar jag lite eller inget engagemang, eller elakartade och påstridiga engagemang. Det är som att ingen vill ge återkoppling såvida de inte om det.

Återkoppling på personliga tankar är bra, men ingen behöver en elakartad attack. Det gör inte endast personen upprörd, men person kommer att känna sig förirrad i slutänden. Att övertyga någon att tro annorlunda är i bästa fall nästan omöjlig, men som värst kan det såra någon och leda till missförstånd.

~

Facebook är inte en plats där jag kan prata om saker jag pratar om, och jag tror att det är grunden till att jag inte vill använda Facebook längre. Det är nästan som att jag har använt Facebook för att fylla ett behov om jag inte borde fylla med Facebook, och jag vet att det inte är så kul, men jag älskar att skriva, jag vill hellre skriv ett långt inlägg om något jag gillar än att dela videor om mat eller inspirerande citat.

Det är nästan som att Facebook har blivit en plats där alla delar med sig av sina tankar. Men oftare delar jag foton eller citat för att ingen läser mina långa inlägg som passar min dagbok. Det känns fel när jag postar text på Facebook! Jag tror att det är för att alla tänker att det tar mycket tid att skriva, men faktiskt så tar Facebook mer tid!


~


Annat språk: engelska

2 comments:

Before You Decide to Live in Seattle...

For those of you who would like to live in Seattle or are planning to move to Seattle soon... I'm from New Mexico, and coming to Seat...